Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Ofte stillede spørgsmål om Byg Garanti

Nærværende spørgsmål og svar skal udelukkende ses som en forenklet opstilling af de hyppigste spørgsmål fra forbrugere.

Spørgsmålene og svarene er generel information og kan ikke erstatte eventuel særskilt juridisk rådgivning. Endeligt dækningstilsagn fra Byg Garanti, vil altid bero på en konkret vurdering af den enkelte sag, dansk rets almindelige regler samt de for Byg Garanti gældende vedtægter.

 

Hvornår skal jeg reagere, hvis jeg opdager en fejl eller mangel?
Hvordan søger jeg om dækning via Byg Garanti?
Hvad gør jeg, hvis jeg har fået medhold i min klage ved Byggeriets Ankenævn eller har fået en dom ved de almindelige domstole?
Hvad sker der, hvis jeg ikke har betalt hele fakturaen fra virksomheden?
Hvad kan jeg få dækket via Byg Garanti?
Hvad kan jeg gøre, hvis Byg Garanti ikke dækker alle mine udgifter?
Hvordan udbetaler Byg Garanti?
Hvad sker der, hvis jeg har solgt min ejendom og der efterfølgende viser sig at være fejl eller mangler ved et arbejde udført på ejendommen i min ejertid?
Kan jeg bestille hvem som helst til at udbedre manglerne ved arbejdet?
Er der en grænse for, hvor stort et beløb jeg kan få dækket?
Jeg har fået bygget et nyt hus/ sommerhus – dækker Byg Garanti fejl/mangler ved nybyggeri?
Jeg har bestilt en håndværker, der er medlem af Dansk Byggeri til at udføre arbejde for mig – men jeg kan se, at det er en anden håndværker, der udfører arbejdet. Er arbejdet så dækket af Byg Garanti?
Hvad gør jeg, hvis min håndværker er gået konkurs?