Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides
skriftligaftaletilweb.jpg

Klare skriftlige aftaler


Kender du det: Kunden ændrer mening om materialerne midt i byggeprojektet, men vil bagefter ikke betale prisen for de nye, dyrere materialer.

Eller kunden klager over prisen, selv om du mundtligt har gjort opmærksom på, at det blot var et overslag, du gav.

Eller måske klager kunden til Byggeriets Ankenævn, selv om du har leveret den løsning, som I aftalte over telefonen.


Undgå klager

I så fald er du ikke alene. Uklare, mundtlige aftaler er årsagen til mange af de sager, der havner i Byggeriets Ankenævn.

Men med en forbrugeraftale som AB-Forbruger eller Byggeriets Servicekoncept kan du indgå klare skriftlige aftaler med forbrugerne – og dermed undgå konflikter.


Skriftlige aftaler er en sikkerhed for dig

En skriftlig aftale er ikke kun en sikkerhed for forbrugeren. Den er også en sikkerhed for dig. Med klare skriftlige aftaler kan du dokumentere, at du har udført det arbejde, som du og kunden blev enige om, og at I var enige om prisen og tidsrammen.


Hvad og hvordan?

AB-Forbruger kan du downloade fra boksen i højre side. Den indeholder et skema, som kan udfyldes sammen med kunden, og en vejledning, som det er værd at gennemgå sammen med kunden.

I Dansk Byggeris servicebutik kan du bestille og få tilsendt nogle af de forskellige blanketter og materialer, hvis du ikke ønsker at downloade dem.

Dansk Byggeri anbefaler

At du bruger standardaftalen AB-Forbruger, når du skal lave aftaler med private kunder.
Læs mere