Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Gennemgang af opgaven


Møde hos kunden

Som led i en god service kan det anbefales, at der maksimalt går en til tre uger, fra kunden har kontaktet dig, til du aflægger besøg for at vurdere det arbejde, der ønskes udført.


Fælles gennemgang af arbejdsopgaven

Når du gennemgår opgaven sammen med kunden, kan det anbefales, at I sammen gennemgår tilbudsblanketten og evt. Forbrugeraftalen, så I er enige om opgaven, materialerne, tidsfristen og prisen.


Hjælp kunden med bygge-begreberne

Måske er kunden i tvivl om forskellen på regningsarbejde, overslag og fast pris/tilbud. Og hvad med totalentreprise, hovedentreprise og fagentreprise?

Begreberne er forklaret i Byggeriets Servicekoncept, som du kan udlevere til kunden. Eller du kan selv hjælpe kunden ved at forklare, hvad ordene betyder. På den måde kan du også spare dig selv for misforståelser.


Praktiske spørgsmål

Husk også at afklare de praktiske spørgsmål med kunden, f.eks.:

  • Hvordan kan du eller din medarbejder få fat på kunden?
  • Hvem er kontaktperson hos kunden og i din virksomhed?
  • Er der adgang til byggestrøm og vand?
  • Hvem dækker af og fjerner byggeaffald?